4 sygnały ostrzegawcze, że za długo siedzisz przed komputerem!

Coraz częściej, ludzie spędzają zbyt dużo czasu korzystając z komputerów, tabletów czy smartphonów. Korzystamy z nich w pracy, w domu, w autobusie, na spacerze, w kawiarni…dosłownie wszędzie. Ma to ogromny wpływ na nasze zdrowie, czujemy się coraz gorzej, zaczynają nas boleć plecy, mamy ciągle zmęczone oczy i przybywa nam kilogramów. Po czym poznać, że za długo przesiadujemy przed komputerem? Wystarczy wsłuchać się w nasz organizm.

1. Ból pleców i kręgosłupa.

Nie wierzę w to, że siedząc przed komputerem parę godzin dziennie pamiętasz o utrzymaniu prawidłowej postawy, że nie garbisz się czy wyginasz w różne pozycje, aby pozornie czuć, że Ci wygodnie. Nawet jeśli posiadasz wypasiony fotel z regulacją wysokości siedzenia i pochylenia oparcia, to jeżeli przebywasz parę godzin dziennie przed komputerem, Twój kręgosłup i tak szybko da o sobie znać, bo ileż można siedzieć. Zaczną boleć Cię plecy, odcinek lędźwiowo-krzyżowy, zaczniesz odczuwać napięcie mięśni karku oraz sztywnienie odcinka szyjnego. Mało aktywny tryb życia, też raczej nie pomaga, a siedząc przed monitorem, raczej zbytnio dużo się nie ruszasz. Dlatego bardzo ważna jest prawidłowa postawa ciała, czyli postawa wyprostowana, brak zakładania nogi na nogę, rozprostowywanie co jakiś czas nóg, poprzez wyciągnięcie ich czy też wstawanie. Dodatkowo nie zapominaj o aktywności fizycznej  – tak często, jak jest to możliwe. Idź na basen, pobiegaj, zamiast windy skorzystaj ze schodów, wyjdź na dłuższy spacer. Pamiętaj, że o kręgosłup warto dbać cały czas, bo mamy tylko jeden!

2. Zmęczone oczy.

Uczucie zmęczonych oczu przychodzi bardzo szybko. Pracując przy komputerze, krople do oczu,  stają się niezbędne! Kiedy komputer pracuje, emituje dużo ciepła, przez co temperatura powietrza się zwiększa, a wilgotność zmniejsza, powietrze staje się suche, a my patrząc w monitor, często, w sposób niekontrolowany, zaczynamy mrugać rzadziej, przez co nie nawilżamy naszych oczu. Objawia się to wrażeniem piasku pod powiekami, pieczeniem, swędzeniem powiek podczas mrugania i kłuciem..tu z pomocą przyjdą nam krople do oczu, nawilżają i łagodzą podrażnienia, dzięki temu nie odczuwamy już takiego dyskomfortu. Jeżeli pracujesz po parę godzin dziennie przy komputerze, rób regularne przerwy w pracy, wykonuj ćwiczenia prawidłowego mrugania i  ćwiczenia oczu, a w razie potrzeby stosuj preparaty „sztucznych łez”, które chronią powierzchnię oka przed nadmiernym wysychaniem.

3. Nadwaga.

Ja mam taki problem, że kiedy pracuję przy komputerze, uwielbiam przekąski: wafelki, biszkopty, paluszki czy cokolwiek co mi wpadnie akurat w ręce…Jeżeli zauważyliście ostatnio, że trochę przytyliście, mimo że wydaje wam się, że jecie tak samo jak do tej pory, to z pewnością oznacza, że za dużo siedzicie przed komputerem! Jedzenie przed komputerem jest przyczyną, dla której zjada się większe ilości jedzenia, przez co dostarcza się organizmowi więcej kalorii. Wtedy nie zauważa się, co się je i ile tego się zje, myślisz sobie: a na szybko coś schrupię… i wyciągasz paczkę solonych paluszków. Niby nic nie jesz, a waga idzie w górę i to bardzo! Tak zdradliwe są przekąski, zaspokajają głód na chwilę, żadnych wartości odżywczych, same puste kalorie, a tydzień później zastanawiasz się jakim cudem Twoje ulubione spodnie skurczyły się w praniu? Cóż.. to nie spodnie się skurczyły. Aby sobie z tym poradzić, zrób sobie przerwę, przyrządź pełnowartościowy posiłek i się nim delektuj! Nie spiesz się, wtedy Twój żołądek będzie nasycony, a ty nie będziesz podjadać!

4.Ból głowy.

Kiedy spędzamy dużo czasu przed monitorem, często zaczyna boleć nas głowa, przyczyn może być naprawdę bardzo dużo, między innymi zła postawa ciała, zbyt długie patrzenie w monitor, odwodnienie spowodowane złą dietą, nieprzespane noce…

 

Dlatego w trosce o własne zdrowie, o ile to możliwe, staraj się nie przesiadywać non -stop przed komputerem. Zmień tryb życia na bardziej aktywny, zdrowo się odżywiaj, wysypiaj się, wyjedź gdzieś na weekend, odpocznij trochę!

20150731_174250 20150731_173728 20150731_175016 20150731_174617 20150801_132857