5 pomysłów na zdrowe i pożywne śniadanie!

Pożywne śniadanie, to niewątpliwie jeden z najważniejszych posiłków każdego dnia. Jeżeli chcemy dobrze rozpocząć dzień, to musimy dobrze zjeść. Najlepiej zdrowo i wieloskładnikowo. Dlatego warto pamiętać, przygotowując śniadanie, aby na naszym talerzu znalazły się produkty z różnych grup, które dostarczą nam całą gamę witamin i składników odżywczych. Dzięki temu będziemy mieć więcej energii i lepsze samopoczucie już od samego rana! A dodatkowo w ten sposób zadbamy o nasze zdrowie i figurę.

Dla mnie dobre śniadanie to podstawa, jak zjem coś na szybko, co ma za zadanie tylko zapchać mój żołądek, żeby mnie nie skręcało, to później cały dzień mam chandrę, brakuje mi energii i cały czas coś za mną „chodzi…” Wiecie, mam ochotę coś zjeść, ale nie wiem co i cały czas coś podjadam… Na szczęście, takie szybkie śniadania rzadko mi się zdarzają, przeważnie, kiedy mam na rano do pracy i zaśpię, a w lodówce nie mam akurat nic przygotowanego dzień wcześniej.

No, ale mieliśmy mówić o zdrowym jedzeniu! Dlatego dziś, dla tych, którzy nie maja czasem pomysłu co przygotować sobie na śniadanie, krótka ściąga.

Czyli nasze śniadaniowe TOP 5!

1)Sałatka wielowarzywna.

Sałatka, to dla mnie jedna z najlepszych opcji na śniadanie. Możemy ją przygotować dzień wcześniej, z takich składników na jakie mamy akurat ochotę i zajadać się nią nie tylko w wersji śniadaniowej. Zdrowo, ekspresowo i pożywnie. Poniżej moje ulubione, czyli sałatka z tuńczykiem i kurczakiem.

Składniki:

-mix sałat, rukola, papryka (żółta, czerwona i zielona), kukurydza, pomidorki koktajlowe, czerwona cebula, ryż ugotowany, tuńczyk, jogurt naturalny oraz sól i pieprz.

Składniki:

sałata, rukola, szpinak, kukurydza, mix papryk, czerwona cebula, pomidor, oliwki zielone, mozzarella, kurczak pieczony, siekane orzechy włoskie, sosik słodko ostry (jogurt, miód i sos chili np tao tao), sól i pieprz do smaku.

2)Kanapki.

Mimo, że kanapki brzmią całkiem zwyczajnie i nudno, same w sobie nie muszą być nudne! Wystarczy poświęcić im trochę czasu :)

Bułeczki wieloziarniste, masło, rukola, pomidorki koktajlowe, jajko na twardo, szczypiorek, słonecznik łuskany i do tego, herbata z czystka.

Tutaj zamiast jajek mamy wędlinę oraz ser żółty z bazylią, stąd ten jego zielony kolor :)

Jak widać, moim ulubionym składnikiem kanapek są: rukola, pomidorki i słonecznik :)

3) Naleśniki i pudding z chia.

Naleśniki lubię puszyste, polane syropem klonowym i z owocami, czyli tzw. pancakes, a do naleśników, wspaniałym uzupełnieniem jest pudding z nasion chia.

4) Owsianka!

Pamiętam, że kiedyś jak słyszałam słowo „owsianka” na twarzy od razu miałam grymas obrzydzenia i mówiłam „bleee”. Teraz się nią zajadam, a co lepsze, razem ze mną moja córka ją uwielbia! Bo owsiankę wystarczy odpowiednio przygotować i jest pyszna :)

Owsianka z bananami, mrożonymi malinami i syropem klonowym.

5) Jajko sadzone z jarmużem.

Jarmuż zdecydowanie powrócił do swoich łask! Coraz więcej osób po niego sięga i przyrządza różne dania z jego udziałem. Ja dziś Wam podrzucam pomysł na jajko sadzone z jarmużem i pomidorkami.

Na maśle podpiekamy jarmuż, dodajemy pokrojonego pomidora, a na koniec wbijamy jako, doprawiamy solą i pieprzem i smażymy, pod przykryciem, aż białko się zetnie.

A Wasze jakie są ulubione śniadania? :>