7 filmów, których lepiej nie oglądać samemu… w nocy.

Lubicie się bać? Ja nienawidzę…, ale UWIELBIAM oglądać horrory, a później po prostu nie mogę spać! Wszędzie widzę cienie, słyszę dziwne odgłosy, słyszę jak ktoś chodzi po klatce… Nie ma opcji, żebym opuściła moje bezpieczne łóżko! Mocno trzymam kołdrę, tak jakby zaraz ktoś mi ją miał zabrać! Nasz mózg często płata nam figle, ale jak jeszcze sami się nakręcimy, to niezłe jazdy można mieć w nocy… i tylko marzysz wtedy, żeby ta noc się skończyła i w końcu nastał dzień… Poniżej lista filmów, których lepiej nie oglądać samemu w nocy! I nie, miś przytulanka też Ci nie pomoże!

SINISTER

 Dom na przedmieściach. Ellison (Ethan Hawke), autor powieści sensacyjnych, wprowadza się tu z rodziną. Na strychu znajduje taśmy, kroniki filmowe poprzednich mieszkańców. Zapis ich życia i śmierci. Morderstwa powtarzają się tu od lat. Wszystkie zbrodnie coś łączy. Ellison chce rozwiązać zagadkę. Ciekawość jest silniejsza niż strach, aż do momentu kiedy zło zapisane na taśmach, staje się rzeczywistością i zagraża już nie tylko jemu, ale także jego rodzinie.

MAMA
Po zabójstwie matki w tajemniczych okolicznościach znikają siostry, Victoria (Megan Charpentier) i Lily (Isabelle Nelisse). Lata poszukiwań nie przynoszą efektu do momentu, gdy dziewczynki odnajdują się w jednym z leśnych domków. Żyjące w skrajnej nędzy w rozpadającej się chacie trafiają pod opiekę wujka, Lucasa (Nikolaj Coster-Waldau), i jego dziewczyny, Annabel (Jessica Chastain), którzy starając się zapewnić dogodne warunki, pomagają im oswoić się z obcą dla nich rzeczywistością. Z czasem, jak siostry zaczynają akceptować nową rodzinę, w domu dochodzi do szeregu dziwnych wydarzeń, które pozwalają Annabel sądzić, że coś złego czai się w ciemności…

SHUTTER 
Idealny miesiąc miodowy zamienia się w pełen grozy koszmar! Wkrótce po weselu w Nowym Jorku, fotografik Ben (Joshua Jackson) i Jane (Rachel Taylor) jadą do Japonii, gdzie Ben otrzymał propozycję pracy nad zdjęciami mody Podczas oglądania efektów pracy, odkrywa na swoich fotografiach białe smugi – przypominające sylwetkę człowieka. Początkowo Ben uważał, że zjawa ze zdjęć może być w jakiś sposób związana z jego przeszłością, jednak szybko staje się jasne, że duch żądny jest zemsty i nie da spokoju młodemu małżeństwu. Rozpoczyna się przerażający horror, przed którym nie ma ucieczki…

28 DNI PÓŹNIEJ (28 DAYS LATER )
Dni są policzone. Śmiertelnie niebezpieczny wirus wymyka się spod kontroli. Przenoszony poprzez krew powoduje u zainfekowanych morderczą agresję. W ciągu 28 dni kraj opanowuje epidemia, a nieliczni pozostali przy życiu za wszelką cenę starają się przerwać rozprzestrzenianie wirusa i ocalić przyszłość. Nie zdają sobie sprawy, że śmiertelny wirus nie jest jedynym grożącym im niebezpieczeństwem.

REC
Kolejny po „Labiryncie fauna” i „Sierocińcu” fenomen hiszpańskiego kina grozy. Uznany za najbardziej nowatorski horror tej dekady i absolutny przełom w historii gatunku. Ekipa lokalnej telewizji towarzyszy brygadzie strażaków w ich nocnym dyżurze. Reportaż ma przybliżyć widzom pracę zawodowców – od zwykłych zadań, aż po chwile ekstremalnego ryzyka. Jednakże już przy pierwszej interwencji sytuacja wymyka się spod kontroli, a to co miało być rutynową procedurą zmienia się w piekło. Ekipa telewizyjna wraz z kilkoma strażakami zostaje uwięziona w budynku, w którym dzieją się niewyjaśnione rzeczy. Bohaterowie muszą stawić czoła czemuś przerażającemu i bezwzględnemu, czego nie potrafią nawet nazwać. Rozpoczyna się, cały czas rejestrowana przez kamerę, walka o przetrwanie.

ZEJŚCIE (THE DESCENT)
Film Neila Marshalla opowiada losy sześciu dziewczyn, które decydują się na wycieczkę do jaskiń w dzikich rejonach Appalachów. Zawał skalny odcina im drogę powrotu. Muszą odnaleźć inne wyjście. Posuwają się w głąb góry, lecz warunki stają się coraz trudniejsze. Tracą latarki, są obolałe i głodne. Żadna z nich nawet nie przeczuwa, że wkroczyły na cudzy teren. Czyj? W ciemnościach czają się pierwotne, człekokształtne istoty, które przez tysiąclecia perfekcyjnie przystosowały się do życia bez światła. Nie mają oczu, dysponują zaś świetnym słuchem. Doskonale wspinają się po skałach. Są dynamiczne, dzikie i bardzo złe… Gdy ludzie wkraczają do ich świata, atakują intruzów i zażarcie bronią swego terytorium. Dziewczyny, aby przeżyć, muszą stanąć do walki i obudzić w sobie pierwotne instynkty.

THE RING
Wśród ludzi krąży kaseta wideo zawierająca obrazy jak z sennych koszmarów, których obejrzenie kończy się telefonem zapowiadającym śmierć osoby oglądającej kasetę dokładnie w ciągu siedmiu dni. Reporterka Rachel Keller była nastawiona dosyć sceptycznie do całej historii, do momentu, kiedy dokładnie w tydzień po obejrzeniu kasety czwórka nastolatków zginęła w tajemniczych okolicznościach. Wiedziona ciekawością, Rachel odnajduje kastę i… ogląda ją. Teraz to ona musi skorzystać z pomocy przyjaciela Noaha, aby ocalić życie swoje oraz swojego syna. Siedem dni ma młoda dziennikarka Rachel Keller (Naomi Watts, dostrzeżona i wyróżniona przez krytyków ze rolę w „Mulholland DriveDavida Lyncha), aby rozwikłać tę zagadkę, i co najgorsze w tym wszystkim, jej kilkuletni syn jest jej drogowskazem, a w pewnym momencie jego życie zostanie również zagrożone. Mały chłopiec widzi i odczuwa to, co tylko z pozoru może być dla niego niezrozumiałe. Mimo bardzo młodego wieku zbyt wiele wie i zbyt wiele rozumie.

Zwiastuny źródło: youtube.com,
Opisy, źródło: http://www.filmweb.pl