Jaglanka bananowa – na dobry początek dnia!

W dobie mody na bycie FIT, kasza jaglana powróciła do swoich łask. I bardzo dobrze! Jest to jedna z najstarszych kasz i ma same zalety prozdrowotne. Jest lekko strawna, odkwasza nasz organizm, wspomaga pracę jelit, usprawnia przemianę materii, zawiera dużo łatwo przyswajalnego białka i wysoką zawartość witamin z grupy B, E, oraz żelaza i miedzi. Jest także bezglutenowa i zasadotwórcza (to dzięki temu odkwasza nasz organizm). Ma także właściwości antywirusowe i wzmacnia naszą odporność. Dodatkowo, dzięki zawartości krzemionki, świetnie działa na naszą skórę, włosy i paznokcie! Czego chcieć więcej?!

A jak ją przygotować?

Aby kasza nie była gorzka w smaku, musimy dobrze ją przygotować. Najpierw musimy ją bardzo dobrze wypłukać na sitku, aż lecąca z niej woda będzie krystalicznie czysta. Czyli należy przelać ją kilka razy obficie wodą. Następnie kiedy woda już będzie czysta, przelewamy ją wrzątkiem. I wtedy dopiero możemy zacząć ją przyrządzać. Kaszę jaglaną możemy gotować na wodzie, lub mleku. Zależy do czego ją przyrządzamy. Od zagotowania, gotuje się na małym ogniu około 15-20 minut.

Dziś mam dla was idealny pomysł na śniadanie! Który bardzo przypadł, za równo mi jak i mojej córce, do gustu! Dziś na tapecie: jaglanka! Jadacie? 

Jaglanka bananowa -co będziesz potrzebować:

  • 2/3 szklanki kaszy jaglanej,
  • 500 ml mleka (krowiego lub roślinnego, wg uznania),
  • banan,
  • miód lub syrop klonowy.

Wykonanie:

Na początek dobrze wypukaj kaszę i przelej wrzątkiem (tak jak pisałam wyżej). Następnie zagotuj mleko i do gotującego się, wsyp kaszę jaglaną. Zamieszaj. Zmniejsz ogień i gotuj przez około 15 minut. Następnie, wyłącz gaz i zostaw kaszę pod przykryciem na jeszcze 5 minut. W tym czasie, rozgnieć banana widelcem i dodaj do kaszy. Dokładnie wymieszaj. Przełóż do miseczki i dodaj miód lub syrop klonowy. GOTOWE!

Jeżeli jeszcze nie próbowaliście jaglanki na śniadanie, gorąco Wam polecam! Szczególnie, że zbliża się wielkimi krokami, sezon OWOCOWY, czyli jeszcze więcej możliwości na pyszne i zdrowe śniadanie!

Co sądzicie o takiej formie śniadania?