Które produkty wybierać, aby zachować zdrowy i młody wygląd?

Zastanawialiście się kiedyś nad tym, czy to co jemy ma wpływ na szybkość starzenia się naszego organizmu? Czy wybierając odpowiednie produkty możemy odwrócić bieg czasu i wyglądać młodziej?

Wszystko co jemy ma ogromny wpływ na nasze zdrowie, a co za tym idzie, na nasz wygląd. Kiedy twoja dieta będzie się składać z przemyślanych składników, spokojnie będziesz mogła zapomnieć o swoim wieku. W końcu, wiek to tylko liczba, a młodość widać na skórze. To od ciebie zależy jak długo zachowasz młody wygląd skóry. A jednym z głównych czynników mających na to wpływ jest właśnie to co jesz. Jeżeli się źle odżywiasz, nawet najlepsze i najdroższe kremy, czy zabiegi kosmetyczne, nie pomogą Ci w utrzymaniu zdrowego i młodego wyglądu!

Po jakie produkty więc sięgać?

Przede wszystkim sięgaj po przeciwutleniacze. Znajdziesz je w bardzo wielu produktach, ale najlepsze są te, które zawierają ich duże ilości. Już kiedyś pisałam o produktach, które warto włączyć dodatkowo do naszej diety, ponieważ należą do tzw. superfoods. Dziś natomiast postaram Ci się w skrócie przedstawić po jakie produkty sięgać każdego dnia i dlaczego, aby zachować zdrowy i młody wygląd.

Warzywa to podstawa…

Staraj się do każdego posiłku jeść owoce i warzywa. Jednak, to warzywa powinny być podstawą Twoich dań i zajmować przynajmniej połowę talerza. Owoce powinny być małym dodatkiem, ponieważ choć są bardzo zdrowe, nadmierne ich spożycie może przyczynić się do wzrostu cukru  w diecie. Dlatego, najlepiej je spożywać w stosunku 2:1, czyli dwa razy więcej warzyw niż owoców.

A po które najlepiej sięgać?

Jeżeli chcesz zwiększyć połysk skóry, to zwróć uwagę na czerwone, żółte i pomarańczowe warzywa, takie jak: dynia, marchew, czerwona papryka, pomidory i cytrusy. Dzięki zawartym karotenoidom wyraźnie zmieniają odcień skóry, a zawarte w nich witaminy i minerały nadają jej naturalnego i zdrowego blasku.

Te, które zwalczają zmarszczki, czyli ciemnozielone warzywa liściaste: szpinak, rukola, jarmuż i rukiew wodna, powinny często gościć na Twoim talerzu. Uważa się, że warzywa te pomagają wytworzyć naturalny filtr przeciwsłoneczny w skórze, dzięki czemu hamują proces starzenia się skóry, a także dostarczają nam masę składników odżywczych.

Na odtrucie, bo skóra tylko wtedy wygląda dobrze, kiedy nasz organizm jest zdrowy. Aby wspomóc pracę wątroby oraz przywrócić równowagę hormonalną, sięgaj po warzywa kapustne: kalafior, kapusta, brokuły, itp. Również cebula i por doskonale się nadają, ponieważ dzięki zapewnieniu wątrobie siarki, wspomagają wydalanie toksyn z organizmu.

Wspomagające dobre bakterie, oprócz cebuli i pora, możemy do nich dorzucić szparagi, cykorię i banany. Dzięki dodaniu tych produktów do diety, wspomagamy wzrost dobrych bakterii w naszych jelitach.

A prócz warzyw…?

A prócz warzyw – zboża, i to bezglutenowe zboża. Zawierają one bardzo wiele składników odżywczych, dlatego warto dodać je do swoich posiłków. Np.:

Amarantus – zawiera dużo białka, więc przyczynia się do budowy zdrowej skóry. Również pod względem zawartości żelaza nie ma w sobie równych. W Polsce dostępne są mąka, nasiona i popping, czyli prażone jak popcorn ziarna amarantusa. Można go dodać do sałatek, zrobić z niego kaszkę, a nawet upiec ciasteczka. Ale niestety ma wysoki indeks glikemiczny, przez co podnosi poziom cukru we krwi, dlatego warto dodać do niego niewielką ilość tłuszczu lub jajka, co powinno temu zapobiec.

Gryka – Dzięki orzechowemu posmakowi, doskonale pasuje do dań mięsnych i warzyw. Gryka bogata jest w rutynę – przeciwutleniacz wspomagający krążenie krwi – dzięki której nadaje skórze połysk. Zawiera również witaminy głównie z grupy B, oraz niacynę i witaminę E, które są silnymi przeciwutleniaczami.

Ryż brązowy – dlaczego nie biały? Ponieważ brązowy zawiera więcej błonnika i innych składników pokarmowych oraz ma niższy indeks glikemiczny.

No i białko…

To z białka zbudowane są skóra, włosy i paznokcie. Pamiętaj więc, aby dostarczyć organizmowi odpowiednią jego ilość każdego dnia. Doskonałymi źródłami białka są: jajka, tłuste ryby, drób, warzywa strączkowe, czerwone mięso i soja.

Nie zapomnij o przyprawach!

Zioła i przyprawy korzystnie działają na nasze ciało, dodają smaku naszym potrawom i są bogate w składniki odżywcze. To dzięki nim mamy lepsze trawienie, jesteśmy zdrowsi i młodziej wyglądamy. Dlatego dodawaj je do każdej potrawy i ciesz się ich działaniem prozdrowotnym!

Na szczególną uwagę zasługują:

Kurkuma – poprawia trawienie, wspomaga pracę wątroby  i wzmacnia odporność. Słynie z silnych właściwości przeciwwirusowych i przeciwzapalnych. To także bardzo silny przeciwutleniacz, dzięki czemu skutecznie opóźnia proces starzenia się komórek, a co za tym idzie, wyglądamy młodziej.

Chili – jest bogate w witaminy A i C, które zapobiegają rozkładowi kolagenu w skórze.

Cynamon – zawiera bardzo dużo przeciwutleniaczy i obniża poziom cukru we krwi. Zawiera dużą ilość chromu, dzięki któremu mamy mniejszą ochotę na słodkie. Dodatkowo jest źródłem błonnika, żelaza, manganu i wapnia, bez wątpienia warto go używać częściej niż tylko do wypieków.

Czosnek – chyba każdy z nas, choć raz leczył się nim, podczas przeziębienia. Jest głównie znany jako naturalny antybiotyk, który hamuje rozwój bakterii i zwalcza infekcje. Ale to nie jedyne jego cudowne właściwości! Również czosnek posiada dużą ilość przeciwutleniaczy, zwalcza wolne rodniki, a także hamuje powstawanie nowych. Poprawia krążenie krwi, co zapobiega powstawaniu żylaków i pajączków na skórze.

Różnorodność przede wszystkim.

Zawsze staraj się, aby twoja dieta była zróżnicowana, dzięki temu dostarczysz organizmowi więcej składników odżywczych. Wybieraj produkty sezonowe, są świeższe i dzięki temu bogatsze w składniki odżywcze. Unikaj ciągłego jedzenia tego samego, może to doprowadzić do nietolerancji pokarmowej na dany produkt. Dodatkowo, kiedy masz dzieci, one widzą jak się odżywiasz i biorą z ciebie przykład! Zadbaj o swój zdrowy i młody wygląd już dziś, ciesząc się naprawdę pysznym i zdrowym jedzeniem każdego dnia.

To co dziś macie na obiad?