Człowieku wchodzisz do sklepu, a nie do CHLEWU!!!

Na zakupy wybieramy się z różnych powodów: trzeba zaopatrzyć lodówkę, szafę, nagle wypadła jakaś impreza, a z pustymi rękami przecież nie pójdziemy, lub też, co osobiście uważam za najgorszy z powodów – mamy paskudny dzień i ogólnie parszywy humor… Czemu najgorszy z powodów? Bo nasz zły dzień odbija się na wszystkich innych, dzięki czemu, każdy ma zły dzień! A co? Skoro ja mam, to czemu inni mają mieć lepiej, niech też mają doła!

Niemniej jednak, nieważne z jakich powodów idziesz na zakupy, jeżeli chcesz być potraktowany jak klient na poziomie – zachowuj się na poziomie!

PRZYWITAJ SIĘ! 

Skoro już wchodzisz do sklepu, to wypadałoby się przywitać. Widzisz ekspedientkę, więc wierz mi, ale korona z głowy Ci nie spadnie, jak powiesz krótkie “Dzień dobry”, a jak dorzucisz do tego szczery uśmiech – to już jesteś GOŚĆ! Nie ma nic gorszego od klienteli, która wchodzi do sklepu jak do chlewu z obrażoną miną, głową wysoko uniesioną i patrzy na innych z góry – oho weszła LADY (nie wiem czemu, ale jak do tej pory takie zachowania zauważyłam u kobiet! ).

Kolejna sprawa to- jeżeli już żyjesz w przeświadczeniu, że nie wypada Ci przywitać się jako pierwszemu, to kiedy sprzedawca ( a w większości sklepów ma taki obowiązek) powie Ci Dzień dobry – najzwyczajniej w Świecie odpowiedz “Dzień dobry”, a nie udawaj, że nie do Ciebie, albo, że nie słyszysz lub z tekstem, który zawsze mnie powala na kolana: ” Nie, dziękuję!”

Wyświetlanie WP_20150905_16_19_09_Pro.jpg

 

NIE TRAKTUJ WSZYSTKICH I WSZYSTKIEGO JAK NIEPOTRZEBNE ŚMIECI.

Nie każdy, ale wielu klientów, sprzedawców traktuje po prostu jak jakichś tumanów i nieuków! Teksty do dzieci typu: ” Spójrz – jak nie będziesz się uczyć, to będziesz pracować jak ta Pani w sklepie” – są na porządku dziennym, ludzie nie szanują innych, którzy mają gorzej płatną pracę i co gorsza, od małego uczą tego swoje dzieci… Ale kwestii, że połowa personelu ma ukończone studia wyższe albo jest w trakcie… kto by na to zwracał uwagę.

Natomiast, kiedy robisz zakupy w sklepie odzieżowym, to, skoro coś co wisiało na wieszaku przypadkiem Ci spadło i leży na ziemi, to nie wsuwaj ich nogą i przy okazji wycieraj w nie buta, tylko może podnieś i rzuć po prostu na sztangę, jeżeli zawieszenie na wieszak sprawia aż taką trudność. Później przychodzą tacy zmanierowani klienci i pytają czemu rzeczy są takie brudne… No czemu? A sprzedawców na sklepie nie ma dwudziestu, żeby każdą jedną rzecz, która właśnie spadła wypatrzeć i szybko podnieść…

Wyświetlanie WP_20150905_16_21_26_Pro.jpg

TU PRACUJĄ LUDZIE A NIE MAGICY.

Jedną z podstawowych spraw, jest uzmysłowienie sobie, że w sklepie pracują LUDZIE! I jeżeli spodni, których akurat szukasz nie ma w Twoim rozmiarze, to oni nie wyczarują ich, tylko dlatego, że Ty tego chcesz. Nudzenie, błaganie, robienie pięknych słodkich oczu niczym kot ze shreka też do tego nie doprowadzą, obrażanie sprzedawcy, tylko dlatego, że nie ma rzeczy, którą akurat potrzebujesz, też niczego nie zmieni – to jest tylko sklep, a w nim pracują zwykli ludzie, tacy jak Wy! Nie mają mocy nadprzyrodzonych, nie potrafią nic wyczarować ani się rozdwoić, tylko po to aby zadowolić klienta.

Pamiętaj, traktowaniem innych z góry, brak szacunku i pokazywanie “co to ja nie jestem” nic Ci nie da, jedynie możesz być pewien, że sprzedawca zemści się na Tobie po cichutku… A jak? To tylko sprzedawcy wiedzą ;)